Services
Servicer
Hoteller
Der er ingen hoteller i Kathmandu Lufthavn. En af de nærmeste indkvarteringsmuligheder er boutiquehotellet Dwarika’s (tlf.: +977(0)1 447 3725). Andre hoteller i nærheden af lufthavnen omfatter Hyatt Regency Kathmandu (tlf.: +977(0)1 449 1234), The Everest Hotel (tlf.: +977(0)1 478 0100), Hotel Vajra (tlf.: +977(0)1 427 1545) og Radisson Hotel Kathmandu (tlf.: +977(0)1 441 1818). For flere hoteller og for online bestilling, kan du kigge på Booking.com. De tilbyder et stort udvalg af hoteller til konkurrencedygtige internetpriser.
Butikker og restauranter
Der er ingen restaurant i Kathmandu Lufthavn! Der er heller ikke en masse, hvad shopping angår: der er en souvenirbutik.
Bagage
Du kan ikke opbevare din bagage i Kathmandu Lufthavn. I nærheden af bagageudleveringsområdet er der en skranke til tabte og fundne genstande.
Information
Der er en generel informationsskranke og et turistkontor i stueetagen. Dette turistinformationscenter tilbyder brochurer om seværdigheder på engelsk, tysk og spansk. Der er også en skranke til at reservere hoteller.
Forretning
Ud over nogle CIP (Kommercielt Vigtige Personer) lounges med basale faciliteter som fax og fotokopiering, tilbyder Kathmandu Lufthavn ikke business faciliteter. Til dette skal du henvende dig til forretningshotellerne i byen. Hyatt, The Everest Hotel og Radisson (se Hoteller) tilbyder, for eksempel, mødeplads og konferencelokaler.
Faciliteter for handicappede
Kathmandu Lufthavn har god tilgængelighed for handicappede. Der er kørestolsramper, tilpasset elevatorer og toiletter.
Andre servicer
I Ankomsthallen er der tre banker, i Afgangshallen er kun én. Her kan du veksle penge. I Nepals strenge regler for import og eksport af penge, sørg for at gemme kvitteringen, når du veksler penge. Førstehjælpsstationen kan kontaktes gennem den generelle informationsskranke eller gennem en af de telefoner i terminalen. Der er også en lille posthus.