Services
Servicer
Hoteller
Der er ingen hotel i Teheran Lufthavn. Hoteller i den iranske hovedstad, der har en god forbindelse (ad landevej eller pendulbus) med lufthavnen, er Hotel Laleh International (tlf.: +98(0)21 8896 5021), Esteghlal Grand Hotel (tlf.: +98(0)21 2266 0011), Azadi Grand Hotel (tlf.: +98(0)21 207 3021) og Homa Hotel (tlf.: +98(0)21 8877 3021).
Butikker og restauranter
Der er et begrænset antal restauranter, caféer, (snack) barer og butikker i Teheran Lufthavn. Der er to kaffebutikker (Segafredo og Deli) og den iranske café-restaurant Honey. Antallet af butikker er også ganske lille, men du kan købe usædvanlige ting som Kapiske kaviar og rent, naturligt iransk safran.
Bagage
Du kan kontakte lufthavnspolitiet (tlf.: +98(0)2151007328) for at forhøre dig om tabte genstande.
Information
Centralt beliggende i terminalen, kan du finde en informationsskranke til forespørgsler om Teheran Lufthavn, flytider og lufthavnsservicer.
Forretning
VIP-loungen i Teheran Lufthavn kaldes CIP (Kommerciel Vigtig Person) Lounge. Her kan du slappe af, læse internationale aviser eller bruge Wi-Fi, mens CIP personale klarer toldformaliteterne for dig. Omfattende business faciliteter tilbydes af Homa Hotel (se Hoteller).
Faciliteter for handicappede
Teheran International Lufthavn har god tilgængelighed for handicappede. Der er kørestolsramper, tilpasset elevatorer og toiletter.
Andre servicer
Der er tre pengeinstitutter (Saman Bank, Sepah Bank og Meli Bank) og et vekselkontor, men ingen hæveautomater. Der er også et postkontor, og trådløst internet (Wi-Fi) er gratis tilgængeligt i hele terminalen.